Toplu Mail, düşük maliyetler yüksek geri dönüşümler elde edebileceğiniz bir pazarlama aracıdır ancak geri dönüşüm oranları sizin yaptığınız çalışmalarla da birebir orantılıdır. Bu yazımızda toplu mailin geri dönüşüm oranını arttırmak için dikkat edilecek noktalar ve stratejilerden bahsedeceğiz.

Peki Toplu Mail Gönderiminde Geri Dönüşüm Oranlarını Artırmanın Yolları Nelerdir?

Hoşgeldin Maili

Müşterilerinize hoşgeldin maili gönderebilirsiniz. Gönderdiğiniz mailde kısaca verdiğiniz hizmetlerden ve bilgilerden bahsedebilirsiniz.

E-Posta Müşteri Segmentasyonu

Mutlaka müşterileri ilgilendikleri ürünlere göre segmentelere ayırmalısınız. Bu çalışma müşterilerinizin direkt olarak ilgi alanlarına göre kişilere özel mailler göndermenizi ve hedef kitlenize direkt ulaşmanızı sağlar. Özellikle e-ticaret sitelerinin müşterilerini alışveriş tutarlarına göre segmente etmek olduça faydalı olacaktır. Müşterilerinizi elinizdeki verilere göre dilediğiniz gibi segmente edebilirsiniz. Bu durum düşük maliyetle yüksek geri dönüş almanızı ve direkt olarak hedefe ulaşmanızı sağlar.

Örneğin, indirimli bir ruju erkekleri hedefleyerek gönderilen bir e-posta ile gönderimi ile kadınları hedefleyen bir kitleye göndermenin geri dönüşümü oldukça farklı olacaktır. Hedef kitlenizi ve ilgi alanlarını doğru analiz etmelisiniz.

E-Posta Davranışsal Analizler

Mail göndermek kadar önemli konulardan birisi de maili gönderdiğiniz müşterilerin davranışlarıdır. Gönderdiğini maillerde müşterilerinizin odak noktası oldukça önemlidir. Müşterilerinizin ilgi alanlarıı analiz edip, gruplar arasında düzenleme yapılabilir.

Dönüş Mailleri ve Takip

Gönderilen Mailleri açmayan müşteriler için farklı bir mailler gönderebilir ya da SMS, Push Notifications gibi farklı iletişim kanallarından ulaşmaya çalışabilirsiniz.

Özellikle e-ticaret siteleri bu skalayı oldukça genişletebilir, sepette unutulan ürünler için hatırlatma maili, kategori bazlı indirim maili gibi kriterler belirleyebilir.

kurumlar kendi sektörü ve stratejilerine göre bu önerileri değiştirebilir ve geliştirebilir.

Güncel Liste

Listenizin güncel olması da önemli bir konudur. Müşterinizin mail adresi değişmiş ya da mail listesinden çıkış yapmış müşterileriniz olabilir. Listenizi daima kontrol ederek güncel tutmaya çalışın.

SPAM Analizi

Span Analizini mutlaka yapın. Spama düşen mailler müşteriler tarafından direkt olarak silinmektedir.  Bu konuyu atlamak hem çalışmalarınızın boşa gitmesine heme de müşterilerinize ulaşamamıza neden olur.

Gelin JetMail’in Grupalama, Spam Analizi, Detaylı Rapor Özellikleriyle bu avantajlardan kolayca yararlanın. Geri Dönüşümlerinizi arttırın.

Scroll Up